Sila Klik!

Kengkawan

Blog Saya

Saturday, January 31, 2015

Cara Pembelian Biji Benih/Pokok/Keratan

WhatsApp 017 4559536 

Cara Pembelian Biji Benih 
(Pesan melalui WhatsApp 017 4559536  atau email semuamenjadi@gmail.com)


  1. Senaraikan biji benih yang ingin dipesan.
  2. Setiap peket biji benih berharga RM2, kos poslaju adalah RM7 untuk Semenanjung.
  3. Pengiraan jumlah wang yang perlu dibayar akan dinyatakan.
  4. Buat bayaran ke dalam akaun Maybank yang akan saya nyatakan kemudian. Sertakan bukti pembayaran.
  5. Pesanan akan diproses dan penghantaran akan dibuat pada hari Isnin dan Selasa sahaja. 


*Perkhidmatan poslaju biasanya mengambil masa 1 hari dikawasan tertentu dan kadang-kadang mengambil masa 3-4 hari di kawasan yang lain.


Cara Pembelian Pokok dan Keratan Batang
(Pesan melalui WhatsApp 017 4559536  atau email semuamenjadi@gmail.com)
  1. Senaraikan pokok dan keratan yang ingin dipesan.
  2. Harga setiap pokok dan keratan dinyatakan di SINI (pokok) dan SANA (keratan). 
  3. Kos penghantaran bagi setiap  pokok adalah RM12 utk Semenanjung. Anda boleh memesan sekali keratan dan biji benih tanpa tambahan kos pos.
  4. Pengiraan jumlah wang yang perlu dibayar akan dinyatakan.
  5. Buat bayaran ke dalam akaun Maybank yang akan saya nyatakan kemudian. Sertakan bukti pembayaran.
  6. Pesanan akan diproses dan penghantaran menggunakan perkhidmatan poslaju akan dibuat pada hari Isnin dan Selasa sahaja. 
*Perkhidmatan poslaju biasanya mengambil masa 1 hari di kawasan tertentu dan kadang-kadang mengambil masa 3-4 hari di kawasan yang lain.

39 comments:

  1. bagaimana sekiranya saya nak pokoknya di hantar di negara India?Brapa package hantaran termasuk pos laju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum pernah lagi saya hantar ke luar negara, jadi tak ada pengalaman dan maklumat tentang pekara yg nadia perkatakan tu, boleh hubungi saya di semuamenjadi@gmail.com

      Delete
  2. Boleh bagi alamat supaya saya boleh pergi ketapak dan beli pokok. Saya nak beli beberapa jenis pokok berbeza. Boleh email saya klisbusy@gmail.com atau 012 221 8956 Mohd

    ReplyDelete
  3. salam. adakah puan ada menjual peralatan hidroponik? seperti bahan2 cawan plastik, baja, benang?
    terimakasih

    ReplyDelete
  4. Salam, kalau hantar ke sarawak guna poslaju, confirm sampai tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat hari ni semua kiriman ke Sabah dan Sarawak selamat sampai, lagipun boleh check nombor rujukan untuk tahu pegerakan parcel

      Delete
  5. saya nk order daun sup,sawi hijau,selasih,tomato ceri,kacang panjang biji hitam,sawisiow fei tsai,pak choy. baja pengalak bunga,baja organik rumpai laut,baja cecair organik.semuanya 1set-1set.kos penghantaran epxress.......................................................................

    ReplyDelete
  6. provide phone number please, or pm..
    syukri_24@hotmail.com

    ReplyDelete
  7. Salam, saya perlukan benih daun kucai, benih cili padi siam, benih petola, benih peria, mohon washap atau sms saya....0195751152, atau email ke izwin71@gmail.com. Harap sertakan harga, saya akan bank/online banking. Benih amat diperlukan dengan segera.

    ReplyDelete
  8. Salam hormat,

    Saya pesara dan kini terlibat sepenuh masa berkebun. Saya menanam pisang di kawasan seluas 2 ekar, keladi dan jagung lebih kurang 1/2 ekar. Saya bercadang untuk menanam betik taiwan dan cili padi. Boleh maklumkan harga setiap biji benih dan jika tiada keberatan hantarkan ke alamt emel saya hamidawang@gmail.com atau hamid_awang@oum.edu.my. Terima kasih.

    ReplyDelete
  9. As salam.sy dah antar email.sila maklum balas.tq

    ReplyDelete
  10. Sayur2an mcm bayam, sawi, dsb klu tanam dlm pasu blh hidup x?

    ReplyDelete
  11. COD area mana kalau nak self collect? Untuk pokok anggur, anggur dari baka jenis apa?

    ReplyDelete
  12. Mohon email sy semuamenjadi@gmail.com utk keterangan lanjut

    ReplyDelete
  13. Sis salaam.. Sy dh email.. Sy org ipoh.. Sy nk beli pokok ni.. Sy org baru kt ipoh.. Mintak tunjuk ajar ye.. Boleh mintak alamat atau no.. Ni no sy 0175465486.. Email sy wayshard40@gmail.com.. Salam perkenalan salaam ukhwah...

    ReplyDelete
  14. salam, tolong bagi alamat ke 0177752240 Fauzi, kalau area selangor saya nak melawat kedai

    ReplyDelete
  15. salam saya nak beli pokok kedai di mana ?

    ReplyDelete
  16. salam saya nak beli pokok kedai di mana ?

    ReplyDelete
  17. salam saya nak beli pokok kedai di mana ?

    ReplyDelete
  18. saya nak beli keratan mulberi dan benih zucchini..boleh tak email cara pembayaran + kos pos ke sabah..016-8461902 @ sydneychamomile@gmail..tq

    ReplyDelete
  19. tolong emaikan saya alamat kedai atau kebun n no tel phone.boleh saya dating melawat n bertukar tukar pendapat dgn tuan.

    ReplyDelete
  20. Saya dari sarawak.. berminat nak beli keratan batang dan pokok.. boleh ke pos ke Sarawak?

    ReplyDelete

  21. salam cik,sy nak membeli keratan pokok anggur dan roselle.

    ReplyDelete
  22. whatsapp 01125641971.. for Bunga

    ReplyDelete
  23. Saya berhasrat untuk pergi ke tapak dan beli biji benih. Boleh tolong beri alamat?

    ReplyDelete
  24. Pls hantar alamat ke email saya nora.nbk@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  25. slm..tuan
    sy nk beli benih pokok gajus.
    tuan ada jual benih pokok bidara dan pokok gandarusa

    tq

    ReplyDelete
  26. slm..tuan
    sy nk beli benih pokok gajus.
    tuan ada jual benih pokok bidara dan pokok gandarusa

    tq

    ReplyDelete
  27. Boleh hantar alamat kedai ke 012-6042876. Saya nak beli beberapa anak pokok. tq.

    ReplyDelete
  28. assalam...benih pokok buah kemunting ade tak?

    ReplyDelete
  29. Pokok Maja atau Labu Kayu ade tak?

    ReplyDelete
  30. Ada x keratan thyme,basil,rosemerry dan oregano italy?

    ReplyDelete

  31. Hi ada jual keratan batang ros dan hantaran ke sarawak

    ReplyDelete

Sila Klik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...